Bonusy niewynikające bezpośrednio z wynagrodzenia, stanowią kluczowy element w funkcjonowaniu każdej korporacji. Realizowanie przemyślanej strategii związanej z dodatkowymi świadczeniami dla pracowników to doskonała recepta na przyciągnięcie najbardziej wartościowych kadr i stworzenie silnej marki jako atrakcyjnego pracodawcy. Aktualnie największym powodzeniem cieszą się te benefity, które skupiają się na zdrowiu pracowników i mają na celu podniesienie ich samopoczucia. W tym roku wyjątkową popularność zyska karta lunchowa. Co to za benefit i jakie korzyści niesie ze sobą?

Karta lunchowa nie jest nowym pomysłem, ale ostatnio zdobyła dużą popularność, co bez wątpienia jest efektem jej wygody i elastyczności użytkowania. Pracownicy, którzy posiadają taką kartę, mogą korzystać z wcześniej opłaconego salda, które przeznaczone jest na zakup posiłków podczas dni roboczych. W praktyce umożliwia ona płatność za jedzenie w restauracji, kawiarni, sklepie spożywczym czy u różnych dostawców cateringu.

Skąd rośnie popularność karty lunchowej jako benefitu? Przede wszystkim, daje ona pracownikom dostęp do wielu opcji żywieniowych bez konieczności ponoszenia kosztów jednego posiłku. Tym samym ulgę odnosi ich domowy budżet. Istotnym czynnikiem jest także to, że firma, która wdrożyła taki program, promuje zdrową przerwę na lunch. Jest to kluczowy element w tworzeniu pozytywnego obrazu firmy jako pracodawcy. Wielu pracowników woli nie wydawać pieniędzy na posiłki w restauracjach, aby zaoszczędzić czas. Zamiast tego często wybierają przetworzone przekąski lub batony, co jest niezdrowe.